20.06.2018

Die Europäische Zentralbank (EZB) plant jährlich in der T2S Kundentestumgebung mit den teilnehmenden CSDs und Nationalbanken T2S Insolvency Tests, in denen der Prozess einer Insolvenz von T2S Teilnehmern getestet wird.

Dieses Jahr fand der Test am Dienstag, den 22. Mai 2018 statt.

Depotinhaber der OeKB CSD wurden darüber schriftlich informiert und hatten die Möglichkeit an diesem Insolvency Test freiwillig teilzunehmen.

Planung und Durchführung des freiwilligen Insolvency Tests erfolgte in Abstimmung mit der OeKB CSD.

Keypoints:

  • Zeitpunkt: 22.05.2018
  • Dauer: 09:00 – 17:00 Uhr
  • Anzahl der OeKB CSD Teilnehmer: 2
  • Ziel: Prozess zur Abwicklung bei Insolvenz eines OeKB CSD Teilnehmers.
  • Vorgehen: Die zwei freiwilligen OeKB CSD Teilnehmer wurden in der Testannahme an die EZB als insolvent gemeldet. Von der OeKB CSD wurden alle diesbezüglichen T2S Prozessabläufe gemäß T2S Regelwerk getestet sowie seitens der involvierten OeKB CSD Teilnehmer Testfälle geschickt.
  • Test Szenarios: Auszug aus dem T2S Manual of Operations:
No. Description

Applicable rule for OeKB CSD

1 Transfer orders entered before the opening of insolvency proceedings.

No action to be taken (i.e. to be processed according to system rules).

2 Transfer orders entered after the opening of insolvency proceedings, which were matched on the T2S platform before the CSD/NCB becomes aware and for settlement on the same business day.

No action to be taken immediately. To be put on hold and cancelled if unsettled at the end of the day (i.e. bilateral cancellation applies).

3 Transfer orders entered after the opening of insolvency proceedings, which were matched on the T2S platform before the CSD/NCB becomes aware but for settlement later than on the day of insolvency.  To be put on hold and cancelled at the end of the day (i.e. bilateral cancellation applies).

To be put on hold and cancelled at the end of the day (i.e. bilateral cancellation applies).

4 Transfer orders entered after the opening of insolvency proceedings, which were not matched on the T2S platform by the time the CSD/NCB becomes aware. 

To be immediately cancelled by CSD/NCB (alternatively put on hold for a later cancellation.

5 Transfer orders entered after the moment the CSD/NCB becomes aware of insolvency proceedings upon request of the insolvency liquidator.

To be processed according to system rules.

6 Transfer orders entered after the moment the CSD/NCB becomes aware of insolvency proceedings without involvement of the insolvency liquidator.

To be rejected.

  • Ergebnis Prozedere: Sowohl die unterschiedlichen Kommunikationssequenzen aus den T2S Insolvency Procedures mit der EZB als auch die technischen Schritte auf T2S konnten seitens OeKB CSD erfolgreich durchgeführt werden.
  • Ergebnis Testfälle: Die Testfälle der beiden involvierten Teilnehmer verhielten sich entsprechend der Testannahme.

Noch Fragen? Kontaktieren Sie uns!

Service Center Accounts & Settlement
T +43 1 53127-2020
F +43 1 53127-4020
settlement@oekb-csd.at